piątek, 23 września 2016

Placuszki z mąki kokosowej z masłem orzechowym (bez glutenu i bez cukru)


Ostatnio zaczęłam eksperymentować z mąką kokosową. W sklepach można znaleźć różne jej rodzaje - w tym przepisie jest to ekologiczna wersja odtłuszczona, zawierająca po 18% tłuszczu i węglowodanów. Mąka kokosowa jest bezglutenowa oraz niskowęglowodanowa, ale przede wszystkim bardzo smaczna. Nadaje się prawie do wszystkiego, np. do zrobienia tych pysznych placuszków z dodatkiem masła orzechowego. Wychodzą sycące, nieprzesłodzone, aromatyczne i lekko chrupiące za sprawą kawałków fistaszków.

Placuszki z mąki kokosowej
z masłem orzechowym
- 1/2 szklanki mąki kokosowej (50g)
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki erytrolu
- 1 łyżka ksylitolu (10g)
- 4 jajka
- 60g masła orzechowego (z kawałkami orzechów)

- 1/4 szklanki mleka
- olej kokosowy do smażenia

1) Wymieszać mąkę kokosową, proszek do pieczenia, erytrol i ksylitol.
2) W drugiej misce zmiksować jajka, masło orzechowe i mleko.
3) Połączyć suche i mokre składniki.
4) Na patelni rozgrzać olej kokosowy i nakładać ciasto (po ok. 1 łyżki).
5) Smażyć na średnim ogniu, aż w cieście pojawią się bąbelki.
6) Ostrożnie odwrócić i smażyć przez kolejną 1-2 min. 

Czas przygotowania: 1/2 godziny
Liczba sztuk: 20
Kaloryczność jednej sztuki: 55 kcal  

2 komentarze:

  1. Ciekawe, nie piekłam nigdy placków z masłem orzechowym. Zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne dla mohego małego diabetyka😀

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze!