piątek, 25 maja 2012

Batoniki śniadaniowe Gina D'Acampo


Zapowiadałam, że na blogu pojawią się jeszcze (i to nie raz) przepisy z książek, które opisywałam. Tym razem wypróbowałam sposób Gina D’Acampo na śniadaniowe batoniki musli bez tłuszczu. Pochodzi z jego książki „Dieta italiana” i spodobał mi się już dawno, ale dopiero teraz go wykorzystałam. Dobrze, że w końcu to zrobiłam, bo są przepyszne i niesamowicie pachną podczas pieczenia. Nie potrzeba wcale dodawać do nich masła, więc można uznać je za dietetyczne;) I oczywiście bardzo zdrowe, a przy tym tak proste do wykonania. Na pewno jeszcze nie raz je zrobię, bo są o niebo lepsze od takich ze sklepu.

Batoniki śniadaniowe bez tłuszczu
- 50g suszonego mango
- 80g suszonych fig (użyłam
  takich miękkich)
- 120g suszonych moreli
- 30g płatków migdałowych
- 30g nerkowców
- 50g nasion słonecznika
- 50g płatków owsianych
- 60g mąki razowej
- 90g miodu
- 60ml soku z pomarańczy
  (czyli z ok. 1/2 owocu)

Rozdrobnić w blenderze suszone owoce na niewielkie kawałki.
Dodać posiekane orzechy, płatki owsiane, mąkę oraz część
płatków migdałowych i słonecznika; zmiksować.
Resztę nasion i płatków migdałowych wmieszać już w misce.
Wlać sok z pomarańczy i roztopiony miód i dokładnie wymieszać.
Przełożyć masę do formy lub na blachę wyłożoną papierem do
pieczenia, równo rozprowadzić na grubość 1cm i docisnąć.
Piec w temperaturze 190 st. C przez 15-20 minut, do przyrumienienia.
Po ostudzeniu pokroić na kawałki i przechowywać w pudełku.

Dokonałam nieznacznych zmian, użyłam moreli zamiast brzoskwiń i soku z pomarańczy zamiast jabłkowego, co proponuje sam autor.

Czas przygotowania: 40 minut
Liczba porcji: 12
Kaloryczność jednej porcji: 170 kcal

10 komentarzy:

  1. Jedząc dziś batonika musli ze sklepu pomyślałam, że taki domowy byłby o niebo lepszy...i mam od razu przepis. Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,

    powstał pomysł stworzenia osobnego miejsca w sieci, gdzie znajdowałyby się wyłącznie 'owsiane' przepisy kulinarne - A te, które Pani opublikowała na swym blogu wydają się nam bardzo ciekawe! Zatem - uprzejmie prosimy o pozwolenie zamieszczenia ich (oraz każdego takiego kolejnego; w formie oryginalnej, wraz ze zdjęciem) w naszej wspólnej Krainie Owsa - Owsiankowie!

    Oczywiście źródło zostanie wyraźnie zaznaczone :)

    Liczymy na pozytywną odpowiedź w komentarzach pierwszego posta na blogu - owsianakraina.blogspot.com

    Z owsianym pozdrowieniem,
    Grupa Owsiankowych Smakoszy

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne na drugie śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaaa! Uwielbiam takie batoniki! :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. do takich śniadaniowych wypieków nawet nie trzeba zachęcać, pyszne, aromatyczne i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne i zdrowe! Idealne na drugie śniadanko do pracy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tego typu batoniki, często robię różne wersje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne są te batoniki;) I na pewno bardzo smaczne;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze takie batoniki kupowałam, ale... może warto spróbować Twojej wersji? :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze!