niedziela, 1 kwietnia 2012

Łatwe danie z jagnięciny i ciecierzycy


Naprawdę szkoda, że jagnięcina nie jest w Polsce zbyt popularna i łatwo dostępna. Nie przepadam (już) jakoś szczególnie za mięsem, właściwie mogłabym się bez niego obejść, ale doceniam ten jego rodzaj. A że bardzo lubię też ciecierzycę, zrobiłam to proste danie, które inspirowane jest marokańskimi smakami. Można je łatwo modyfikować, bezproblemowo się je przygotowuje, no i oczywiście świetnie smakuje, dlatego na pewno chętnie jeszcze raz je zrobię.

Łatwe danie z jagnięciny i ciecierzycy
- 300g chudej jagnięciny
- oliwa
- 1 cebula czerwona
- 1 ząbek czosnku
- 1 łyżeczka mielonej kolendry
- 1 łyżeczka mielonego kminku
- 1 łyżeczka tymianku
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki
- ok. 200ml wody (lub bulionu)
- puszka ciecierzycy
- sok z cytryny
- sól, pieprz
- natka pietruszki

Obsmażyć pokrojoną w kostkę jagnięcinę razem z cebulą przez kilka minut.
Dodać posiekany czosnek i przyprawy i smażyć przez minutę.
Wlać wodę lub bulion i dusić przez 40 minut.
Dodać odsączoną ciecierzycę i część posiekanej natki
i dusić jeszcze 10 minut, odkryte.
Dodać trochę soku z cytryny, ew. doprawić i posypać resztą pietruszki.
Podawać np. z sałatą.

Czas przygotowania: 1 1/2 godzin
Liczba porcji: 2
Kaloryczność jednej porcji: 350 kcal

6 komentarzy:

  1. Wstyd przyznać, ale jagnięcinę jadłam tylko w restauracjach, bo wydawała mi się zbyt trudna "w obróbce". Jak trafiłam na Twój przepis, to postanowiłam, że zrobię to danie SAMA. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Literówka ups..
    Nie próbowałam jagnięciny ale myślę, że pewnego dnia to zmienię:) Danie prezentuje się apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jednogarnkowe? To biorę w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko, to wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze!