piątek, 9 września 2011

Letni obiad. Pierś z kurczaka na warzywach


Chociaż daleko mi do wegetarianki, często zdarza mi się "zapomnieć" o mięsie i nie przygotowywać go przez dłuższy czas. Jakoś niezbyt mi go brakuje, dopiero rodzina musi mi przypomnieć (bo w wakacje to ja zajmuję się gotowaniem), że może by się tak zjadło coś mięsnego...;) Tym razem taki był tego efekt. Kolorowe, niekłopotliwe danie w lekko włoskim stylu z wykorzystaniem wspaniałych sezonowych warzyw. Polecam.

Pierś z kurczaka na warzywach
- czerwona cebula
- mała czerwona papryka
- papryczka chili
- garść (ok. 150g) zielonej fasolki
- 1/3 średniej żółtej cukinii
- 2 pomidory
- podwójna pierś z kurczaka
- świeża bazylia
- słodka papryka
- sól, pieprz

Na niewielkiej ilości oliwy podsmażyć posiekaną cebulę.
Dodać warzywa pokrojone na niewielkie kawałki.
Doprawić i dusić ok. 10 minut.
Podzielić pierś z kurczaka i posypać przyprawami.
Ułożyć na warzywach; dusić do miękkości, odwracając, ok. 30 minut, w międzyczasie
wkładając między pierś a polędwiczkę kilka listków bazylii, by przeszły smakiem. 
I oczywiście ozdobić nią na koniec danie.

Czas przygotowania: niecała godzina
Liczba porcji: 2
Kaloryczność jednej porcji: ok. 300 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze!