piątek, 21 grudnia 2012

Waniliowy sernik z korzennym spodem, brzoskwiniami i polewą z białej czekolady


Waniliowy, kremowy sernik ze spodem z korzennych ciasteczek, brzoskwiniami i polewą z białej czekolady. Delikatny i pyszny - od pewnej osoby usłyszałam, że najlepszy, jaki jadła w życiu. O czymś to świadczy;D Ja też byłam nim zachwycona, bo smakował naprawdę wyśmienicie! Sernik pasuje na Święta dzięki korzennemu spodowi i białej czekoladzie, które poza tym świetnie ze sobą współgrają, podobnie jak z aromatem wanilii i brzoskwiniami. Polecam, bo poza tym, że jest przepyszny, lekki i rozpływający się w ustach, to jeszcze całkiem łatwy w przygotowaniu i na pewno nie przysporzy nikomu zmartwień, jak to potrafią serniki;D


Waniliowy sernik
z korzennym spodem,
brzoskwiniami
i polewą z białej czekolady
- 150g korzennych ciasteczek owsianych
  (lub zwykłych + cynamon)
- 50g masła
- 550g sera na sernik
  (12% tłuszczu)
- 125ml śmietany 18%
- 130g cukru
- 2 jajka
- 2 łyżeczki esencji waniliowej
  (używam domowej)
- 2 łyżki mąki
- 1 puszka brzoskwiń
- 50ml śmietany kremówki
- 100g białej czekolady

1) Dokładnie pokruszyć ciasteczka i wymieszać z roztopionym masłem.
2) Tortownicę o średnicy 21cm wyłożyć papierem do pieczenia.
3) Na spód przełożyć masę z ciasteczek i dokładnie ugnieść.
4) Zmiksować ser, śmietanę, cukier, jajka, esencję waniliową i mąkę.
5) Wylać na spód i do masy włożyć ćwiartki brzoskwiń, wpychając je lekko.
6) Piec w temperaturze 180 st. C przez ok. 1 1/2 - 2 godziny.
7) Studzić przy uchylonych drzwiczkach piekarnika i włożyć do lodówki.
8) Po kilku godzinach roztopić czekoladę razem ze śmietaną w kąpieli wodnej.
9) Polać nią wierzch sernika i odstawić do zastygnięcia.

Czas przygotowania: 2 1/2 godziny
Liczba porcji: 10
Kaloryczność jednej porcji: 400 kcal

 

11 komentarzy:

  1. o ranyy, przegięcie! Jest taki apetyczny, że nie mogę się ogarnąć. Ogółem szukam sernika-marzenie na moje styczniowe urodziny i muszę Ci Tyna powiedzieć, że rozważam ten przepis :)!
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, mam nadzieję, że Tobie też będzie tak smakował! I w takim razie z wyprzedzeniem: wszystkiego dobrego z okazji urodzin:D Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mam słabość do wszelkiego rodzaju serników. A z brzoskwiniami i korzennym spodem, to już w ogóle obłędny. Poproszę kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki komplement to jest coś (szczególnie jeśli jest na prawdę szczery :D)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham serniki z polewa z bialej czekolady i jeszcze te brzoskwinie...mmmmmm... pychotka

    OdpowiedzUsuń
  5. oojacie, tyle rozpusty i tyle wspaniałych smaków w jednym kawałeczku ciasta!
    pyyycha

    PS. Nie wiem jak będzie u mnie z czasem w najbliższe dni, tak więc już dzisiaj życzę Ci Zdrowych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia ;) ...i oby bliscy wyczyścili do zera talerzyki ze smakołykami, jakie im przygotujesz ;)

    Pozdrawiam!
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę tego samego:) Udanych Świąt! Pod względem kulinarnym na pewno takie będą:) Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Może to trochę głupie pytanie, ale którą śmietanę dodajemy do masy serowej? 18%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie:) Staram się podawać składniki w kolejności dodawania, więc tę 18%:)

      Usuń
  7. Serniczek wyszedł pyszny! Robiłam z małymi modyfikacjami - z mniej więcej półtorej porcji (mam większą tortownicę), z ciasteczkami digestive z czekoladą, do których dodałam troszkę przyprawy do piernika, a zamiast esencji użyłam laskę wanilii. Z wierzchu posypałam jeszcze płatkami z gorzkiej czekolady i naprawdę wyglądał i smakował wyśmienicie! Cieszę się, że trafiłam na ten przepis, bo miałam już dość klasycznych, nudnych serników ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się udał i smakował! Dziękuję za komentarz:) Z takimi modyfikacjami musiał być przepyszny.

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze!