piątek, 16 marca 2012

30 minut z Jamie Oliverem


Postanowiłam podzielić się jednym z moich ostatnich nabytków. W Polsce książka Jamiego Olivera "30 minut w kuchni" ukazała się bodajże w listopadzie (i być może już ją dobrze znacie), ja cieszę się nią od dwóch tygodni. Trafiłam na nią przypadkowo i nie miałam zbyt wiele czasu, by dokładniej ją przejrzeć, choć zawsze to robię, bo nie lubię kupować w ciemno;)
Jednak nie szkodzi, że tak się stało - okazała się świetna, z każdym przejrzeniem wydaje mi się ciekawsza. Składa się z 50 szybkich propozycji obiadowych, czyli różnych kombinacji sałatek, dań wegetariańskich i mięsnych, dodatków, napojów czy deserów. Każdy do przygotowania w pół godziny! Oczywiście wymaga to pewnej wprawy, dlatego w książce znajdziemy porady Olivera, jak tego dokonać.
W dzisiejszych czasach zbyt często jesteśmy zmuszeni jeść byle co i byle jak. Okazuje się jednak, że wcale tak nie musi być. Ta książka jest dla tych, którzy nawet po (zwykle późnym) powrocie do domu chcą zjeść dobry obiad, niekoniecznie jednodaniowy, nie spędzając przy tym reszty dnia w kuchni. Takich ludzi jest całkiem sporo, co widać po wynikach sprzedaży tej książki na świecie;) Pytanie tylko, czy zawsze udaje się to w ciągu 30 minut. Nieważne. Każdy przecież inaczej radzi sobie w kuchni, ważne przede wszystkim, że przepisy Jamiego same w sobie są interesujące. No i bardzo apetyczne, co widać na wielu zdjęciach w tej pięknie wydanej książce. Niestety nie wszystkie składniki są łatwo dostępne, ale ja i tak zwykle modyfikuję przepisy, więc można sobie poradzić;)
Napisałam ten post z myślą o tych, którzy nie mieli okazji przejrzeć tej książki, a zastanawiają się, czy ją kupić. Nie wiem, jak Wy, ale sama lubię wcześniej poznać czyjeś zdanie i dowiedzieć się, jak sprawdzają się przepisy. Sama bardzo cieszę się z zakupu i nie mogę się już doczekać, aż zrobię tartaletki po portugalsku, ciasto z kurczakiem czy dorsza z posypką.
 
Na blogu niebawem przepis na pyszne danie wg przepisu Jamiego Olivera.
















Jamie Oliver "30 minut w kuchni"
Wyd. Insignis
ok. 70zł

5 komentarzy:

  1. brzmi świetnie ;D lubię takie proste i szybkie dania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też ją mam :-) jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam ogromna ochotę na książkę Jamiego "Każdy może gotować" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj to prawda, mimo że sporo jest dodatków trudno u nas dostępnych - nie zniechęca to. książkę dosłownie 'je się oczami', jest tak smakowicie napisana i sfotografowana :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze!