czwartek, 8 września 2011

Ciasto kajmakowe

Może i należałoby cieszyć się sezonowymi owocami i wykorzystywać je jak tylko się da w pieczeniu, ale chyba chodzi przede wszystkim o to, żeby zjeść to, na co ma się ochotę. A na tego rodzaju ciasta mam zawsze;) Do tego dzięki temu przepisowi też stałam się maniaczką kajmaku. Za sprawą bloga Cynamon i oliwka poznałam wspaniały sposób, jak pod pozorem pieczenia ciasta, zapewnić sobie resztki masy krówkowej (puszki mają zwykle 400g), które przecież nie mogą się zmarnować;) Dlatego można je bezkarnie wyjadać.

Kajmakowe ciasto
z waniliową kruszonką
- 300g masy krówkowej
  (u mnie o smaku orzechowym- polecam)
- 2 duże jajka
- 1/2 szklanki (ok. 75g) mąki pszennej
- 50g miękkiego masła
- łyżeczka cukru wanilinowego
- łyżeczka proszku do pieczenia

- 35g masła
- 3 łyżki (ok. 40g) mąki
- 2 łyżki (ok. 30g) cukru
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego


1) Z masła, mąki i cukru zrobić kruszonkę.
2) Masę kajmakową zmiksować z masłem i żółtkami, ok. 2 minut.
3) Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem wanilinowym,
wciąż ucierając, dodać do masy i zmiksować.
4) Z białek ubić pianę i delikatnie dodać do ciasta.
5) Przełożyć ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia;
wierzch obsypać kruszonką.
6) Piec w temperaturze 180 st. C przez 30- 35 minut.


Jak widać, ciasto podałam z lodami waniliowymi, masą krówkową i moimi ulubionymi czerwonymi porzeczkami. Na ciepło smakuję świetnie, a ten zapach...

1 komentarz:

  1. Dla mnie każde ciasto z kajmakiem jest pyszne, mogłabym jeść bez końca, aż brzuszek by pękł:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze!